جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- استاندار مازندران در دیدار با معاون وزیر علوم با بیان اینکه جامعه دانشگاهی مازندران، یک جامعه علمی مطرح در کشور است، گفت: به طور جدی خواستاریم که وزارت علوم در همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری، راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران را در دستور کار قرار دهد.

سید محمود حسینی پور، در دیدار علی خیرالدین، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جامعه دانشگاهی مازندران، یک جامعه علمی مطرح دانشگاهی در کشور و دارای رتبه بین المللی است، خاطرنشان کرد: با وجود چنین دانشگاه هایی تنها حدود 100 شرکت دانش بنیان داریم که علیرغم تعداد پایین آنها به لحاظ کیفی نیز نیازمند تقویت هستند.

وی در ادامه ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان به دلیل نبود کارخانه نوآوری را یکی از دلایل اصلی ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم وجود بیش از 119 هزار دانشجو که به لحاظ نخبگانی دارای رتبه های برتر کشور نیز هستند اما متاسفانه نبود کارخانه نوآوری، استان را با چالش مواجه کرده است.

حسینی افزود: از آنجایی که کشاورزی و گردشگری از مولفه های اصلی توسعه مازندران است اما سهم اقتصاد دانش بنیان در این حوزه مشخص نیست و یکی دیگر از مشکلات استان مازندران نظام حل مسئله است و سازو کار این نظام به طور دقیق مشخص نیست.

استاندار مازندران یادآور شد: وزارت علوم در جایگاه سیاست‌گذار باید بتواند در همکاری با استانداری نظام حل مسئله مبتنی بر نوآوری را در استان تکمیل کند، به همین دلیل به طور جدی خواهان آن هستیم که وزارت علوم در همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری، راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان افزود: اطمینان می دهیم که در صورت حمایت های لازم، برنامه جدی برای راه اندازی بزرگترین، مدرن ترین و کاربردی ترین مرکز نوآوری کشور را به اجرا بگذاریم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی، ۱۰ دهکده پارک علم و فناوری در سطح کشور ایجاد می‌شود.

 

ایجاد ۱۰ دهکده پارک علم و فناوری در کشور

 

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در مراسم افتتاح مرکز رشد فناوری کشاورزی در جویبار اظهار کرد: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با جهاد کشاورزی، ۱۰دهکده پارک علم و فناوری در سطح کشور ایجاد می‌شود که نخستین مرکز رشد تخصصی کشاورزی مازندران در شهرستان جویبار راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به عدم اجرای پارک علم و فناوری مازندران در جویبار که در پنج سال گذشته ۱۳ هکتار زمین برای اجرای طرح پارک علم و فناوری اختصاص یافت، افزود: یکی از مشکلات اصلی همه پارک‌های علم و فناوری نبود زیرساخت‌ها و واگذاری زمین برای طرح‌هاست که از مسؤولان می‌خواهیم برای واگذاری زمین‌ها اقدام کنند.

خیرالدین با بیان اینکه از ۴۹ پارک علم و فناوری سطح کشور، ۲۴۶ مرکز رشد تخصصی آن فعال است، خاطرنشان کرد: هزار و ۷۰۰ مرکز دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مستقر هستند که میزان اشتغال امسال به نسبت پارسال با ۴۰ درصد افزایش به ۹۰ هزار شغل رسیده است.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان