جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب را در استان گیلان تدوین کردیم، گفت: طی اجرای برنامه مدیریت سیلاب استان ۱۶۴ رودخانه مورد مطالعه مهار سیل قرار گرفته است.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب را در استان گیلان تدوین کردیم، گفت: اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با همکاری آب منطقه ای و سایر دستگاه های همکار این برنامه را تدوین کرده است.

وی افزود: هر ساله با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب نیاز به بازنگری و پایش و تکمیل و رفع نقاط ضعف در قالب پروژه های ملی و استانی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به سیلاب های رخ داده اخیر در برخی از نقاط کشور و بارش های لحظه ای در تابستان جاری، باید برای بارش های شدید آتی آمادگی لازم را طبق برنامه داشته باشیم.

مرادی، استان گیلان را دارای ۲۵۰ رودخانه اصلی و فرعی به طول ۶۰۰۰ کیلومتر دانست و بیان کرد: طی اجرای برنامه مدیریت سیلاب استان ۱۶۴ رودخانه مورد مطالعه مهار سیل قرار گرفته است.

وی با اشاره به وقوع سیل در سالیان گذشته و خسارت دیدن تاسیسات راه در مناطقی اعم از فومن، شفت، تالش و املش، اظهار کرد: نیمی از عملیات بازسازی اکثر پل‌های تخریب شده استان انجام شد و بخشی از آن به دلیل عدم تامین اعتبار نیمه کاره ماند که در سفر ریاست جمهوری به استان گیلان اعتبار لازم برای این پل‌ها در نظر گرفته شد.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان