جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد:۲۲۱ بنای تاریخی دولتی در گیلان وجود دارد که بناست این بناهای تاریخی با همکاری دستگاه‌های دولتی ساماندهی شوند.

ولی جهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان های ثبتی از جمله فلاطوری، ابریشمی، مدرسه فروغ، مجموعه بناهای تاریخی شیلات ماهیان خاویاری بندر کیاشهر، حمام تاریخی دیلمان برخی از این بناهای تاریخی هستند.

وی اظهار داشت: از بیش از یک هزار و ۲۰۰ اثر ثبتی استان ۵۳۵ اثر بنای تاریخی است که ۲۲۱ بنا از این تعداد بناهای تاریخی دولتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: وظیفه ذاتی صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی علاوه بر این اداره کل بر عهده همه دستگاه ها و اقشار مختلف مردم است که همچون امانتداری امین ،میراث گذشتگان را حفاظت و به آیندگان بسپاریم.

جهانی حفظ اصالت بنای تاریخی، معرفی فرهنگ بومی - محلی استان، گسترش مطالعات پژوهشی، تعریف کاربری متعارف و همگن با بنا، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف اصلی برنامه ساماندهی آثار تاریخی عنوان کرد و بر لزوم بهره گیری و مشاوره از همه فرهیختگان، متخصصان و آحاد مردم به منظور صیانت از آثار و بناهای تاریخی ارزشمند تاکید کرد.

گیلان پس از استان های قزوین ،کرمانشاه و لرستان بابیش از ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده چهارمین استان به لحاظ تراکم بالای آثار تاریخی در کشور است.

مدیرکل گمرک آستارا عمده ترین کالاهای رویه ترانزیت خارجی گمرک مقصد را شامل لوازم خانگی(مبلمان، سرویس خواب و لوازم و ظروف آشپزخانه) لاستیک، چای و برنج عنوان کرد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان