جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز-  نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان لاهیجان که با اشاره به سیاست اقتصاد انقباضی در کشور براساس وضع موجود ، بیان داشت : کارایی و اثربخشی سازمانی دو موضوعی است که در سیستم مدیریتی کشور  توجه زیادی به آن نمی شود .

رسول فرخی با تاکید بر تخصیص درست اعتبارات برای پروژه های در دست احداث شهرستان ، اظهار داشت : در راستای مسئولیت اجتماعی خود باید با مردم صادق باشیم .

وی با اشاره به اینکه یکی از گله هایی که از ابتدای کار نمایندگی از سوی مردم داشتم ، توزیع نادرست اعتبارات در سالهای قبل بوده ، بیان داشت : باید از اعضای شورای روستاها دعوت کرد و با کمک و نظر آنها به عنوان نمایندگان مردم در روستاها و براساس ضوابط بودجه ای ، به صورت عادلانه بودجه در سطح شهرستان توزیع شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت : حقوق دیگر شهرستانها در استان را نمی گیریم ولی اجازه هم نمی دهیم که یک ریال از حق شهرستان ضایع شود .

وی با تاکید بر اینکه در توزیع پول باید عدالت رعایت شود ، بیان کرد : آب شرب ، راه روستایی ، آب زراعی ، پروژه های بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی از اولویت های شهرستان است .

فرخی همچنین با تاکید بر اینکه تابستان امسال سال سختی برای کشاورزان بوده ، گفت : باید تمامی استخرها و آب بندان های شهرستان لایروبی شود تا در سالهای آتی بتوانیم حجم بیشتری از آب مصرفی خود را از شهرستان تامین کنیم .

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 22 ساله شدن زمان ساخت مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان ، گفت : 20 میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست محترم جمهوری به استان به این پروژه اختصاص یافته که کم است و در تلاش هستیم تا با اخذ اعتبارات لازم فاز اول این پروژه تا پایان سال به مرحله افتتاح برسد .

فرماندار لاهیجان نیز با اشاره به آماده سازی 110 پروژه برای افتتاح در هفته دولت سال جاری ، اظهار داشت : تعداد پروژه های آماده افتتاح امسال به نسبت سال قبل با رشد 1/2  برابری مواجه شده ، همچنین میزان اشتغال ایجاد شده 5/3 برابر بیشتر شده است .

فرهاد براتی همچنین ضمن تاکید بر جدیت نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در پیگیری جذب اعتبارات ملی ، گفت : روسای ادارات شهرستان در سال جاری با برنامه ریزی و اولویت بندی مناسب پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند.

رییس شورای برنامه ریزی شهرستان لاهیجان  در ادامه سرجمع اعتبارات مصوب سال جاری برای شهرستان را بیش از 73 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت : اولویت توزیع اعتبارات با تکمیل پروژه های نیمه تمام در سال جاری خواهد بود .

وی همچنین با اعلام افزایش 13 درصدی اعتبارات بودجه ای استان به نسبت سال قبل ، اظهار داشت : براساس قانون مصوب 10 درصد اعتبارات برای پروژه های دانش بنیان درنظر گرفته شده است .

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان