شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- فرماندار آمل گفت: که بر اساس برآوردهای به عمل آمده، سیل هفته گذشته بیش از۱۶۰ میلیاردتومان به بخش های مختلف در این شهرستان خسارت وارد کرد.

سید عباس حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی بارش های شدید بامداد پنجشنبه ششم مردادماه،  در بخش لاریجان آمل به چهار روستا و یک شهر خسارت وارد شد.

وی با بیان این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، بیان کرد: افزون بر ۱۶۰ میلیارد تومان خسارت در حوزه راه، کشاورزی، مزارع پرورش ماهی و راه های روستایی برآورد شده است.

فرماندار آمل توضیح داد: طبق برآوردهای اولیه این خسارت حدود ۳۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۷۰ میلیارد تومان در بخش شیلات، ۳۵ میلیارد تومان در حوزه راه بخش لاریجان و هشت میلیارد تومان نیز در حوزه راه روستایی و راه عشایری بوده است.

وی با بیان اینکه شهر گزنک در بخش لاریجان نیز در بخش های عمرانی دچار خسارت شده است، افزود: پارک شهرداری گزنک در اثر سیل تخریب شد که خسارت مالی آن افزون بر یک میلیارد تومان می باشد.

حسینی همچنین به تخریب چند نقطه در محور هراز بر اثر سیلاب اشاره کرد و گفت: در محدوده بایجان تا وانا، محدوده پل لاسم تا منطقه پنجاب و راه روستایی در روستاهای نشل، اندوار، نوسر، کرف مورد آسیب جدی  قرار گرفت.

وی هزینه بازگشایی  و دفع سیلاب با استفاده از دستگاه های راهداری و امکانات لجستیکی برای محور هراز را حدود ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با حضور به موقع دستگاه های متولی  حجم بالای آبرفت وارده شده به جاده به طور کامل تخلیه و محور هراز در کمتر از  ۳۰ ساعت بازگشایی شد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان