شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

‌بخش ورزش- تیم ملی فوتبال کشورمان توضیحاتی درمورد پاداش ها، حقوق ملی پوشان و برنامه های آماده سازی این تیم ارائه کرد.

مهرداد خانبان در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به اردوی اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان در قطر اظهار داشت: در مورد اردوی قطر باید بگویم بهترین اردویی بود که در آن مقطع می‌توانستیم داشته باشیم. پس از لغو دیدار با کانادا که می‌توانست بازی مفیدی برای ما باشد، هماهنگی اردو و بازی‌های بین‌المللی در آن سطح به این سادگی نیست که انتظار داشته باشید کارها به سرعت انجام شود. اردوی قطر به عنوان آلترناتیو سفر به کانادا پیش‌بینی شده بود، فقط هماهنگی‌های نهایی مانده بود که توانستند در 4-3 روز این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام بدهند. درنهایت به این کشور رفتیم و اردوی قطر از نداشتن اردو و تمرین نکردن مفیدتر بود.

 

وی در خصوص اینکه آیا شرایط فعلی تیم ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مثبت ارزیابی می‌کند یا نه، توضیح داد: از برنامه‌ای که اسکوچیچ در نظر گرفته و به هیات رئیسه ارائه داده بود عقب هستیم. متاسفانه این اتفاق هم بنا به دلایلی افتاد که خارج از فدراسیون فوتبال و ورزش است. متاسفانه از برنامه خود عقب هستیم و امیدواریم در اردوهای بعدی جبران کنیم.

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد مقایسه شدن دراگان اسکوچیچ با کارلوس کی‌روش در شرایطی که او با هر دو مربی کار کرده است،‌ گفت: می‌توانید به جز من در مورد اسکوچیچ از بازیکنان و باشگاه‌هایی که در داخل و خارج از کشور با آنها کار کرده است، سوال کنید. اسکوچیچ از لحاظ تاکتیکی، تئوری و دانش فوتبال یکی از بهترین مربیانی است که با آنها کار کرده‌ام.

خانبان در خصوص اینکه از 20 چه نمره‌ای به اسکوچیچ می‌دهد، گفت: فکر نمی‌کنم در جایگاهی باشم که بتوانم به سرمربی تیم ملی نمره بدهم، می‌دانید سه بار در مقدماتی جام جهانی و یک دوره در این رقابت‌ها شرکت کردم، در کشورهای دیگر نیز فعالیت داشتم، اما اسکوچیچ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از بهترین مربیانی می‌دانم که کنارش کار کرده‌ام. او فهم فوتبالی خیلی بالایی دارد. به ویژه در تاکتیک‌های تهاجمی و ضربات ایستگاهی‌ ایده‌های زیادی دارد. اگر بتواند و فرصت کافی برای اجرای ایده‌هایش داشته باشد، فوتبال خوبی از تیم ملی خواهیم دید.

وی اضافه کرد: در مورد مقایسه اسکوچیچ با کارلوس کی‌روش هم باید بگویم آنها از لحاظ شخصیتی و فنی دو فرد متفاوت هستند. ایده‌های تاکتیکی متفاوتی دارند، بحث سیستم پایه‌ای که آنها استفاده می‌کردند دو بحث جدا است، شرح وظایف و دیدگاه‌شان نسبت به فوتبال نیز دو تئوری کاملا متفاوت دارد. کی‌روش به فوتبال تدافعی علاقه داشت اما اسکوچیچ دوست دارد تیمش تهاجمی بازی کند، به همین دلیل دوست دارد تیم ملی از جلو پرس کرده و فضاها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از جلو ببندد. مالکیت توپ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشته باشد.

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا نفرات لازم برای اجرای تاکتیک‌های اسکوچیچ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم پاسخ داد: نیروی انسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم اما باید فرصت داشته باشیم تا این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم.

خانبان در مورد مقایسه دیدارهای تدارکاتی تیم ملی با سایر تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 قطر گفت: اگر بخواهیم بگوییم در مورد بازی‌های تدارکاتی از سایر تیم‌های آسیایی دیگر عقب هستیم، حرف تکراری زده‌ایم. تنها یک بازی داشتیم اما برنامه تیم ملی این نبود، اسکوچیچ برنامه داده بود تا تیم ملی سه بازی دوستانه برگزار کند. به همین دلیل برای این فیفادی درخواست برگزاری سه دیدار تدارکاتی کرد، فدراسیون فوتبال هم برنامه‌ریزی‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داد تا در اردوی کانادا سه بازی با کانادا، اکوادور و یک تیم دیگر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: به جز کانادا، فدراسیون با دو کشور دیگر مذاکره کرد و کار تقریبا نهایی شده بود. اجازه بدهید نام این تیم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگویم، زیرا ممکن است در آینده با آنها بازی کنیم.

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص حقوق و پاداش‌های بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: این مسائل در سطح گمانه‌زنی‌های مردم و رسانه‌ها مطرح نشد بلکه افشاگری بود که البته پرداختن به آنها زیاد هم جالب نیست. باز هم می‌گویم سه دوره در مقدماتی جام جهانی همراه تیم ملی بودم، اما اکنون کمترین حقوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارم. کمترین میزان پاداش نیز همین پاداشی است که بچه‌ها در این دوره گرفتند. تیم ملی با کمترین هزینه به جام جهانی رفته و آورده 16 میلیون دلاری داشته است. البته نمی‌دانم این مبلغ به دلار یا یورو است. AFC و فیفا از تبلیغات محیطی پاداش و... پول، می‌دهد.

وی اضافه کرد: به هر حال این پول زمانی آزاد می‌شود و به فوتبال می‌رسد و عددی هم نیست که مسئولان نتوانند به فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم کمک کنند. فدراسیون هم توقع ندارد که تمام این 16 میلیون دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنند. آنهایی که دستشان در هزینه‌هاست باید بگویند که چه مبلغی برای آماده‌سازی هزینه شود. اما باید بگویم پاداش‌ها و حقوق بازیکنان و کادر فنی تیم ملی نسبت به دوره‌های قبلی از نصف هم کمتر است.

آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد:‌ پاداش‌ها در دوره کی‌روش از لحاظ دلاری دو برابر الان بود، الان هم پاداش‌ها دلاری است و به ریال پرداخت می‌شود، اما در دوره‌های قبلی برای هر برد دو برابر الان پاداش می‌گرفتیم.

خانبان تصریح کرد: خیلی صحبت می‌کنند که اسکوچیچ برای تیمش نمی‌جنگد، اما این گونه نیست. از صبح که از خواب بیدار می‌شود پرکار است و کار کردن با او خیلی سخت است. باید بنشینید و ساعات زیادی با او کار کنید. وقتی در اردو هستیم بعد از صرف صبحانه حدود ساعت 9 تا 10 صبح به اتاق جلسات می‌رویم و کار آنالیز و طراحی تمرینات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم. پس از صرف ناهار نیز تا زمان شروع تمرین این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه می‌دهیم.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان