جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

 

 

 

نوید محمدزاده علت توقیف نمایش «شب شک» بود؟

بخش فرهنگی - توضیح اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره دلایل توقیف نمایش «شب شک»؛ حضور نوید محمدزاده علت توقیف نبود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی با انتشار متنی درباره علت توقیف نمایش «شب شک» توضیح داد؛ گمانه‌زنی‌های اولیه حضور نوید محمدزاده در مقام تهیه‌کننده را دلیل توقیف این نمایش پس از اولین اجرا در دور جدیدش اعلام می‌کرد.

اما اداره‌کل هنرهای نمایشی بدون اشاره به این مساله، آن را رد کرده و دلایل دیگری را برای توقیف اثر برشمرده است:

«نمایش شب شک به نویسندگی و کارگردانی آقای امیرحسین بریمانی که در تماشاخانه تئاتر شهرزاد اجرا داشته است، به دلیل عدم کسب مجوز تمدید و تبلیغ نمایش، همچنین پخش بدون مجوز تبلیغات نمایش در بسترهای مختلف فضای مجازی، موجب بسته شدن موقت سایت فروش بلیت نمایش از طرف اداره کل هنرهای نمایشی شده است.

بدیهی است این مشکل با حضور کارگردان و رفع ابهامات موجود برطرف خواهد شد.»

 

 

 

گله بازیگر «ستایش» از رفتن عادل فردوسی پور

بخش فرهنگی -  آتش تقی‌پور ـ بازیگر قدیمی که همیشه او را با لهجه شیرین آذری در فیلم و سریال‌ها می‌بینیم ـ این روزها از وضعیت صداوسیما گله‌مند است و باور دارد که در تلویزیون کار به کاردان سپرده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا این بازیگر درباره جوانسازی سازمان صداوسیما می‌گوید: «پیشرفت به جوان و پیر نیست. اگر به همان جوان‌ها میدان بدهند که تفکراتشان را پیاده کنند همه چیز درست می‌شود اما متاسفانه نه به جوان‌ها و نه به باتجربه‌ها میدان داده نمی‌شود و نمی‌گذارند آزادانه عمل کنند.»

آتش تقی پور در گفت و گویی با پاسخ به اینکه چرا دیگر مثل گذشته در تلویزیون حضور ندارد، گفت: «من هم مثل خیلی‌های دیگر این روزها در تلویزیون گم و گور شده‌ام. اگر خدا هم نخواهد بعضی بنده‌های خدا این کار را می‌کنند که ما دیگر مثل گذشته نباشیم. آخرین کار من در تلویزیون سریال «اپیدمی(موج اول)» بود. من در این مجموعه نقش نگهبان بیمارستان را بازی کردم و از حضورم راضی بودم؛ چراکه به نظرم متن سریال خوب نوشته شده بود و از همکاری با گروه کاملا رضایت داشتم. برای حضورم در یک سریال دیگر هم صحبت‌هایی شده اما چون هنوز قطعی نشده نمی‌توانم اعلام کنم. ما هم این روزها مثل خیلی‌های دیگر در انتظاریم تا ببینیم چه اتفاقاتی برایمان می‌افتد.»

عاشق مردم کشورم هستم

بازیگر سریال‌های «تنهاترین سردار»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «شب دهم»، «تفنگ سر پر»و «ستایش۲و۳»در پاسخ به اینکه آیا از تلویزیون راضی است؟ گفت: «اگر دیگران راضی هستند، من هم راضی‌ام که بعید می‌دانم راضی باشند. من عاشق مردم کشورم هستم. درباره جوانسازی این روزهای تلویزیون هم باید بگویم متاسفانه تفکر تغییر نمی‌کند. برخی دوستان به تصور خودشان کارشان ساختن است اما به هنر کشور آسیب می‌زنند. حالا جوان بیاید یا پیر، مگر به جوان‌ها میدان داده می‌شود که بخواهند به تفکراتشان عمل کنند؟»

او سپس در صحبت‌هایش به دوری عادل فردوسی‌پور از تلویزیون اشاره کرد و گفت: «وقتی فردی مثل عادل فردوسی پور را برمی دارند و فلانی را می آورند که اصلاً از فوتبال سررشته ندارد، این یعنی کار به کاردان سپرد نمی شود؛ البته اخیرا اتفاقاتی افتاده که شاید خیر باشد اگر ثابت بماند؛ بنابراین جوان و پیر ندارد، مهم این است که دست و فکر باز باشد که اگر باز نباشد و سعه صدر وجود نداشته باشد به هیچ دردی نمی خورد.»

 

 

 

«۱۹» منیژه حکمت مجوز اکران گرفت

بخش فرهنگی - فیلم «۱۹» به کارگردانی منیژه حکمت پروانه نمایش گرفت.

فیلم سینمایی «۱۹» تقریبا بی‌ سروصدا ساخته شد و مدتی قبل برای نمایش آماده بود که اخیرا مجوز اکران گرفته است.

البته منیژه حکمت ضمن تایید دریافت پروانه نمایش می‌گوید که هنوز نمی‌تواند زمان دقیقی را برای اکران اعلام کند.

«۱۹» به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی و با حضور بازیگرانی همچون پانته‌آ پناهی‌ها، بزرگمهر حسین پور و کتایون امیرابراهیمی ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم که به شیوع کرونا اشاره دارد، آمده است: میترا، زنی ۵۷ ساله نقاش و مجرد، دچار کووید ۱۹ شده و به کما رفته است. در چند لحظه پیش از مرگ، ناخودآگاهش به همه جا سفر می‌کند.

 

 

 

عادل فردوسی‌پور زندگی مارادونا را ترجمه کرد

بخش فرهنگی - عادل فردوسی‌پور به تازگی کتاب «مارادونا» به نویسندگی گیم بالاگه را ترجمه کرده که قرار است به زودی منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عادل فردوسی پور به‌عنوان چهره تلویزیونی و گزارشگر فوتبال فردی شناخته‌شده است اما وی علاوه بر گزارشگری فوتبال، به‌عنوان مترجم نیز کتاب‌هایی به بازار نشر عرضه کرده که با استقبال مخاطبان مواجه شده است. او به تازگی کتاب «مارادونا» به نویسندگی گیم بالاگه را ترجمه کرده و قرار است به زودی این کتاب توسط نشر چشمه به چاپ برسد.

عادل فردوسی‌پور پیش از این کتاب‌هایی چون «هنر خوب زندگی کردن»، «هنر شفاف اندیشیدن»، «فوتبال علیه دشمن» و «پیگیر اخبار نباشید» را ترجمه کرده است.

 

 

بخش فرهنگی - هدیه تهرانی، به دنبال حواشی کمپین حمایت از زنان سینماگر آزار دیده، صفحه اینستاگرام خود را بست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هدیه تهرانی بازیگر سینمای ایران، بعد از حواشی یک کمپین، صفحه شخصی‌اش را در شبکه اجتماعی اینستاگرام بست.

یکی از فعالان خیریه که با تهرانی همکاری می‌کرد با انتشار خبر بسته شدن موقت پیج این چهره نوشت: «خانم هدیه تهرانی به علت مشغله و فشردگی کارها به صورت موقت تنها صفحه رسمی خودشان را بستند . در امورات مختلف خیریه همواره از کمک‌ها ، حمایت‌ها و راهنمایی‌های ایشان و هنرمندانی چون صابر ابر ، پانته آ پناهی‌ها ، امیرجدیدی ، پدرام شریفی ، لاله مرزبان و محسن قرایی استفاده می‌کنیم»

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان