چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
Wednesday, 24 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

گیلان امروز- چهل و یکمین جلسه فوق العاده و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، دادستان و رییس دادگستری، اعضای شورای تامین ، مسئولین شهرستان و استان، با موضوع بررسی تکمیل پروژه بازسازی ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران، شنبه مورخ 4/4/1401 در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، ادامه داد : پس از قهرمانی شیرین ملوان در لیگ آزادگان و صعود مقتدرانه این تیم پس از شش سال به لیگ برتر که جایگاه واقعی آن است، اشکالات ورزشگاه سیروس قایقران انزلی و الزامات سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات در این استادیوم، نگرانی هایی را برای هواداران و دوستداران ورزش در انزلی به وجود آورده است. به همین سبب به جهت هماهنگی و تسریع در عملیات بهسازی و رفع نواقص اعلامی از سوی سازمان لیگ، این جلسه پس از درخواست جلسه فوق العاده از سوی فرماندار محترم، با حضور نماینده محترم، دادستان محترم و ریاست محترم دادگستری، اعضای محترم شورای تامین، اعضای محترم شورای شهر و سایر مسئولین استان و شهرستان در شورا برگزار  می گردد تا هماهنگی لازم میان ادارات و تقسیم وظایف بین آنها صورت بگیرد.

شعبان جعفری با تاکید براینکه پای کار آمدن شهرداری و سایر ادارات شهرستان رافع مسئولیت اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال نیست، تصریح کرد : با توجه به اینکه ملوان آبروی شهر انزلی است و زمان زیادی نیز تا شروع لیگ باقی نمانده است و از طرفی این موضوع مطالبه مردم انزلی است، ما نمی توانیم تنها به انتظار تخصیص اعتبار اداره ورزش و وجوانان برای تکمیل ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بمانیم.

وی ادامه داد : شهرداری با همه محدودیت هایی که دارد از هفته گذشته به موضوع ورزشگاه ورود کرده و اقدامات اولیه از قبیل نقشه برداری را آغاز کرده است. در این جلسه نیز مصوبات لازم برای اجرای پروژه با همت اعضای شورای شهر انجام خواهد شد که با حضور جناب فرماندار و ریاست دادگستری که از اعضای هیات تطبیق مصوبات شورا هستند، امید داریم تا تایید هیات تطبیق مصوبات را نیز اخذ کنیم و همچنین موانع قانونی ورود شهرداری به اجرای امور عمرانی در ورزشگاه نیز رفع شود. شهرداری آمادگی این را دارد که هرچه سریع تر نسبت به اجرای جدول گذاری، آسفالت مجموعه، اجرای هدایت آب های سطحی و محوطه سازی با هماهنگی سایر ادارات از قبیل آبفا اقدام کند. اما این را باید در نظر بگیریم که شهرداری تنها می تواند در بخش های عمرانی براساس بودجه مصوب خود آن هم پس از رفع موانع قانونی ورود کند و بسیاری از ایرادات اعلام شده مربوط به متولیان استادیوم و اداره ورزش می باشد که هماهنگی این نهاد ها را طلب می کند. امیدواریم این عزیزان نیز هرچه سریع تر اقدامات لازم را برای اجرای الزامات سازمان لیگ انجام دهند.

وی بیان داشت : ورود شهرداری به امور عمرانی ورزشگاه مستلزم ارایه نقشه اجرایی و رفع موانع اداری توسط اداره کل ورزش و جوانان است که در جلسه امروز اعلام کردند نقشه اجرایی ظرف ۴۸ ساعت آینده برای شهرداری و سایر ادارات ارسال می شود.

شعبان جعفری با اعلام اینکه در این جلسه از روسای ادارات دعوت کردیم تا به نوبه خود قدمی برای رفع نواقص این ورزشگاه بردارند، عنوان کرد :  برای مسئولین استان گیلان شایسته نیست که یک تیم لیگ برتری در استان دارند اما یک ورزشگاه استاندارد برای برگزاری بازی در لیگ برتر ندارند.

وی با تشکر از نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، دادستان و ریاست دادگستری و اعضای شورای تامین و اعضای شورای اسلامی شهر انزلی و سایر حاضرین در جلسه، ادامه داد: با همدلی، تعامل و پیگیری مضاعف می توانیم بخشی از الزامات سازمان لیگ درخصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه انزلی را برطرف کنیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اعلام کرد: مواردی در فضای مجازی مطرح می شود که موجب نگرانی شهروندان و هواداران شده است. از این بابت درخصوص وضعیت باشگاه ملوان باید اعلام کنم که طی جلسه ای که با پژمان نوری داشتیم قرار شد ایشان با قدرت به کارشان ادامه دهند و هم اکنون به جهت پیگیری مسائل ملوان در تهران حضور دارند.

وی ادامه داد : درخصوص سرمربی نیز نشستی با مازیار زارع داشتیم و قرار شد ایشان نیز با قدرت به کارشان ادامه دهند و در هفته آینده نیز پژمان و مازیار نشستی در خصوص لیست بازیکنان برگزار خواهند کرد. در نظر داریم که بیش از ۷۰ درصد شاکله تیم حفظ شود.

نماینده شهرستان انزلی با اعلام اینکه اشکان پور رشید به صورت رسمی همچنان عضو هیات مدیره باشگاه ملوان است و در کنار تیم خواهد بود، بیان کرد : هدف ما این است که تک اسپانسر نباشیم و به همین دلیل با یک اسپانسر به توافق رسیدیم و جلسات مفصلی با یک اسپانسر صنعتی داشتیم و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

احمد دنیامالی با اعلام اینکه برخی از افراد موفقیت ملوان و خوشی مردم انزلی را برنمی تابند، ادامه داد : متاسفانه برخی از افراد با شناسنامه توهین می کنند که این اقدامات به نوعی تشویش اذهان عمومی و تضعیف نظام است و  انتظار داریم مسئولین قضایی ما به این موضوع ورود کنند.

دنیامالی بیان داشت: رییس اداره ورزش شهرستان وظیفه دارد تمام این موارد را پیگیری کند. در فاصله کمتر از یک ماه و نیم فرصت داریم که تیم را آماده کنیم که در مسابقات حضور پیدا کند و این جز با همدلی و کمک و مساعدت همه مسئولین شهرستان میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از محل سفر رییس جمهور سی میلیارد تومان برای استادیوم انزلی اعتبار داریم، ادامه داد : هماهنگی هایی در بخش ملی و استانی لازم است و با توافق نامه ای که صورت می گیرد ترک تشریفات پیمانکار انجام می شود تا پیمانکار هرچه سریع تر شروع به کار کند.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان