جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

گیلان امروز- رئیس اداره امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان نقش صنایع دستی در امرار معاش عشایر در نقاط مختلف کشور را بسیار مؤثر دانست و گفت: بر اساس آمار سالیانه ۳۶۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از فرآورده‌های مختلف عاید عشایر می‌شود.

به گزارش فارس ، حسن همتی با بیان اینکه توجه به قشر عشیاری منجر به پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌ها با ظرفیت بسیار خوب در حوزه عشایر است که توجه به آنان می‌تواند منجر به رشد اقتصادی در کشور و منطقه شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به فرآوده‌های تولید شده توسط عشایر در استان گیلان گفت: بر اساس آمار سالیانه  ۳۶۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از فرآورده‌های مختلف عاید عشایر می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان نقش صنایع دستی در امرار معاش عشایر در نقاط مختلف کشور را بسیار مؤثر دانست و افزود: در طی سالیان گذشته سه میلیارد تومان از محل فروش صنایع دستی عاید زنان عشایر شده است که این امر نشان‌دهنده نقش عشایر در توسعه استان می‌باشد.

همتی با بیان اینکه عدم اصلاح فرآیند صدور پروانه چرا منجر به ضررهای میلیاردی به عشایر شده است، تصریح کرد: متأسفانه بخش اعظمی از  از پروانه‌ها که در گذشته صادر شده است اکنون باطل و متقاضیان جدید نیز وارد عرصه شدند لذا اصلاح فرآیند صدور پروانه یک امر ضروری است.

وی از وجود تعاونی عشایر در دو شهرستان استان گیلان خبر داد و افزود: نهاده‌های دامی توسط این تعاونی‌ها به عشایر داده شده و در شهرستان‌های فاقد تعاونی نیز نهاده‌ها توسط سازمان‌هایی که با ما همکاری دارند ارائه می‌شود

به گفته رئیس اداره امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان پس از اعلام آمار نهایی عشایر گیلان، تعاونی عشایر در دو  شهرستان شفت و ماسال تأسیس می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان