پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
Thursday, 18 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از آغاز طرح آب رسانی هزار روستا در کشور خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته در این طرح به ۷۱۱ روستای استان گیلان با بیش از هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار و با همکاری سپاه قدس گیلان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و امام حسن مجتبی(ع) آب رسانی می شود.

به گزارش فارس ، مازیار علیپور با بیان اینکه تأمین آب شرب یکی از اولین نیازهای مردم در جامعه است، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته در چندسال گذشته بخش اعظمی از شهر و  روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی با اشاره به شاخص ۹۹.۹ بهره مندی شهرهای گیلان از نعمت درصدی آب آشامیدنی گفت: طبق آمار ۸۴ درصد از جمعیت استان گیلان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند که از این میزان ۷۷ درصد مربوط به روستا و ۹۹.۹ درصد مربوط به شهرها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از آغاز طرح آب رسانی هزار روستا در کشور خبر داد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته در این طرح به  ۷۱۱ روستای استان گیلان با بیش از هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار و با همکاری سپاه قدس گیلان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و امام حسن مجتبی(ع) آب رسانی می شود.

به گفته علیپور با اجرای طرح یک هزار روستا به ۸۵ روستای فاقد آب، آبرسانی شده و خطوط انتقال آب ۶۲۶ روستا نیز بازسازی می شود.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان