پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در سه ماه نخست امسال هفت هزار و ۷۳۷ نفر دوره آموزش های مهارتی را در مراکز دولتی فرا گرفته اند، گفت: این آموزش ها در قالب دوره های فنی و حرفه ای برای متقاضیان در گیلان ارایه شد.

کاظم پورنصیری در گفت وگو با فارس با اشاره به فعالیت اداره کل فنی و حرفه ای گیلان اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال هفت هزار و ۷۳۷ نفر دوره آموزش های مهارتی را در مراکز دولتی فرا گرفته اند و این آموزش ها در قالب دوره های فنی و حرفه ای برای متقاضیان در گیلان ارایه شد.

وی با بیان اینکه آموزش ها در سه بخش دولتی مرکز، ثابت و سیار شهری و انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی، آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و کارگاه های بخش خصوصی به جامعه هدف فنی و حرفه ای استان گیلان ارایه شده است، گفت: دوره های آموزشی توسط مراکز دولتی و بخش خصوصی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان برای افراد فاقد مهارت و جویای کار برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال در بخش ثابت شهری ۵۱۸ هزار نفرساعت در قالب سه هزار و ۴۸۴ نفر دوره آموزش های مهارتی را دریافت کردند، افزود: در بخش کارگاه سیار شهری نیز ۱۲۷ هزار و ۵۳۷ نفرساعت در قالب ۷۶۳ نفر دوره آموزش های لازم مهارتی را فرا گرفتند.

پورنصیری با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در راستای توانمندسازی افراد فاقد مهارت جویای کار توانست با همکاری بخش خصوصی به دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی آموزش های مهارتی به صورت ۸۳۰ نفر دوره در قالب ۱۳۶ هزار و ۲۱۲ نفر ساعت آموزش های مهارتی ارایه دهد، تصریح کرد: برای زندانیان ۵۳۵ نفردوره در قالب ۸۱ هزار ۶۱۷ نفرساعت، برای دانش آموزان ۷۰۸ نفردوره در قالب ۱۰۳ هزار و ۷۳۵ نفرساعت، ساکنان مناطق روستایی ۴۴۷ دوره در قالب ۴۳ هزار و ۷۰ نفرساعت، دوره های مهارتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای معتادان بهبود یافته نیز ۲۷۰ نفر دوره در قالب ۳۰ هزار و ۹۳۴ نفرساعت و سربازان وظیفه یک هزار و ۷۳۹ نفر دوره در قالب ۱۶۲ هزار و ۹۶۵ نفر ساعت آموزش های مهارتی ارایه شد، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان دامنه وسیعی از مخاطبان را تحت آموزش های مهارتی قرار می دهد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان