پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ازپرداخت بیمه بیکاری به بیش از ۷ هزار شهروند گیلانی خبر داد.

«علی حسین نژاد» گفت: امسال بیش از ۷ هزار نفر از بیمه شدگان اجباری در گیلان، به طور متوسط ماهانه حدود ۳۵ میلیارد تومان مقرری بیکاری از تامین اجتماعی استان دریافت کرده اند.

وی افزود: این تعداد مقرری بگیر بیمه بیکاری در گیلان، ۴ و ۳ دهم درصد از جمعیت ۱۶۵ هزار و ۸۴۴ نفری مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی در کشور را شامل می شود.

حسین نژاد گفت: تامین اجتماعی گیلان در سال ۱۴۰۰، در هر ماه به طور متوسط، بیش از ۲۵ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به مشمولان پرداخت کرد.

لازم به ذکر است پیش از این دبیر تشکیلات خانه کارگر گیلان از مراجعه بالغ بر ۹ هزار کارگر گیلانی به سازمان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری خبر داده بود.

 ایزدی گفته بود: عدم امنیت شغلی و قراردادهای موقت چندماهه، مشکلات اقتصادی و رکود ناشی از کرونا، افزایش دستمزد منجر به تعدیل و اخراج کارگران از سوی کارفرمایان شده است.

لازم به ذکر است آمار جامعه کارگری استان بالغ بر ۴۰۰ هزار بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی است که ازاین تعداد ۱۵۱ هزار بازنشسته و ۲۷۰ هزار نفر بیمه شده اجباری زیر نظر کارفرما در صنایع و کارگاه های تولیدی و مابقی در بخش های ساختمانی، رانندگان، بیمه های اختیاری و صنوف به فعالیت مشغول هستند.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان