پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- دائمی عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌‌ها را مهم‌ترین مشکل مسکن روستایی گیلان اعلام کرد و گفت: حدود دو هزار واحد از سهمیه مسکن محرومین استان گیلان ساخته شده است.

حامد دائمی اظهار داشت: سهمیه استان گیلان در بخش مسکن محرومین حدود سه هزار واحد مسکونی بود که تلاش کردیم نسبت به احداث این تعداد واحدها اقدام کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اعلام این خبر که طبق آخرین برآوردهای انجام گرفته در حال حاضر حدود ۲ هزار واحد از سهمیه مسکن محرومین استان گیلان ساخته شده است عنوان کرد: در راستای حل مشکل مسکن قشر محرومان دولت تمهیدات بسیار خوبی را در حوزه اعطای تسهیلات بانکی قائل شده است.

دائمی با بیان اینکه علاوه بر ۲۰۰ میلیون تومان سهمیه دولت، تسهیلاتی معادل ۹۵ میلیون تومان برای خانه دار کردن قشرهای محروم و ضعیف جامعه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی و هدفگذاری‌های دولت این تسهیلات به افراد محرومی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند اعطا می‌شود.

وی مهم‌ترین مواردی که در حوزه توسعه مسکن روستایی در استان گیلان وجود دارد را برشمرد و ضمن درخواست از مجمع نمایندگان استان برای ورود به این حوزه با هدف پیشبرد اقدامات و مانع‌زدایی اضافه کرد: عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل مهم‌ترین مشکلی است که در بخش مسکن روستایی با آن مواجهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه متاسفانه بانک‌های عامل استان، پرداخت تسهیلات مسکن با ضمانت ثبت زنجیره ای را انجام نمی‌دهند خاطرنشان کرد: چیزی حدود ۴۴ درصد از واحدهای مسکونی استان گیلان کم دوام و یا بی دوام هستند و باید برای مقاوم‌سازی آن‌ها اقدام کنیم.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان