شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

بخش ورزش- اگر امروز به شما بگویند رونالدو و مسی همزمان به ایران می آیند چه حالی پیدا می کنید، حالا فرض کنید این 2 غول فوتبال جهان به تهران می آیند تا با تیم ملی فوتبال ایران بازی کنند!

این حس را 50 سال قبل هواداران فوتبال ایران قبل از حضور پله بزرگ در ایران داشتند، پله در ان زمان چنان نام بزرگی در فوتبال جهان داشت که حضورش در تهران با تیم سانتوس برای هوادارن امروز فوتبال دنیا با حضور مسی و رونالدو هم سنگ بود.

پله یک طرف و بکن باوئر و کرویف و بابی چارلتون و اووه زیلر و.... یک طرف دیگر، این واقعیت آن روز فوتبال دنیا بود.

پله به دعوت باشگاه تاج به ایران آمد و یک بازی دوستانه برابر تیم منتخب تهران برگزار کرد، تیم سانتوس در این بازی 5-1 برنده شد.

در این بازی تاریخی پله 2 سال بعد از قهرمانی با تیم ملی برزیل در جام جهانی با ایرانی ها بازی می کرد، پله در اوج قدرت فوتبالش قرار داشت.

اما رسانه های ایرانی در هتل محل هایت تهران، به خوبی حضور پله را پوشش داده و بازیگران و ورزشکاران و خوانندگان زیادی با او عکس گرفتند اما بخش مهم تر حضور پله در رسانه ها، گفتگو با او در کاخ مرکزی تاج در بهارستان بود.

50 سال بعد از حضور پله در ایران و در اردیبهشت ماه 1351 برنامه ای برای این حضور تاریخی ساخته ایم.

حضور مردی که در چند ساعت فوتبال ایران را به هم ریخت و فوتبالی که 2 روز قبل برابر کره شمالی در پیونگ یانگ بازی مرگ و زندگی حضور در المپیک 1972 مونیخ را انجام داده بود، تمام قد تحت تاثیر پله در فوتبال ایران قرار گرفت. بعد از این بازی، ورزشگاه محل تمرین تاج سابق یعنی باشگاه دیهیم به نام پله تغییر نام داد و این حضور به قدری جذاب بود که یکی از بزرگان تاج سابق یعنی پرویز ابوطالب، نام پسر خود را پله گذاشت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان