سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403
Tuesday, 07 May 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۵۰۰ ]

 

 

گیلان امروز- مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه ۱۷۹ پل این استان در معرص خطر قرار دارد، گفت: بازسازی و ترمیم ۴۰ تا ۵۰ پل خطرپذیر گیلان تا پایان امسال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمدرضا حق بین مدیر کل بحران استانداری گیلان در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و عملیات پاسخ به بحران در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر با بیان اینکه ۳ درصد بودجه‌های جاری کشور به بحران اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: سهم استان گیلان در حوزه بحران یک هزار ۸۹ میلیارد تومان بود که متاسفانه از این بودجه‌های ملی به خوبی بهره‌مند نشدیم.

وی با اشاره به وسعت استان گیلان و حوزه جمعیتی آن در بحران افزود: بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ساختمان‌ها، ابنیه‌ها، راه‌ها و منابع طبیعی استان خسارت وارد شده که متاسفانه تنها بخشی از یک هزار و ۸۹ میلیارد تومان سهم استان تخصیص یافته است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به ۱۷۹ پل در معرض خطر استان تصریح کرد: برنامه ریزی برای بودجه ترمیم و بازسازی این پل‌ها به پایتخت داده شده و بحث تخصیص بودجه برای ۴۰ تا ۵۰ پل خطرپذیرتر مطرح است که تا پایان سال رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان تعداد پل‌ها سه برابر کل کشور است، گفت: انتظار داریم که برای بازسازی و ترمیم پل‌های استان، اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.

حق بین با تاکید بر لزوم توجه به مبحث پیشگیری از حوادث افزود: ترویج فرهنگ استفاده از بیمه حوادث و آتش سوزی، اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع باید مورد توجه اعضای ستاد مدیریت بحران قرار گیرد.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان