شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403
Saturday, 04 May 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۷ ]

 

 

گیلان امروز- رئیس اتاق بازرگانی گیلان گفت: فروردین ماه امسال پنج هزار و ۱۱۲ مورد گواهی از مبدا از گمرکات گیلان به بازراهای هدف حوزه اوراسیا، اوکراین، آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

قاسم رضائیان، حجم مبادلات تجاری استان گیلان از گمرکات گیلان در سال ۱۴۰۲ به کشورهای هدف را سه میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۰۸ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ارزش این مقدار کالا ۲ میلیارد و ۷۶۶ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۳۴ دلار بوده است.

وی تصریح کرد: سال قبل ۹۱۱ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۹ کیلوگرم کالا به ارزش ۵۲۸ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۷۲۴ دلار از گمرک آستارا و ۲۴۵ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۱۷ کیلوگرم کالا از به ارزش ۲۱۴ میلیون و ۵۸ هزار و ۶۵۰ دلار از گمرک منطقه آزاد انزلی صادر شده است.

وی اضافه کرد : حجم صادرات از گمرک منطقه آزاد حسن رود نیز ۵۹ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۰۹ کیلوگرم به ارزش ۱۰ میلیون و ۹ هزار و ۱۹۲ دلار بود.

رضائیان اظهار کرد: صادرات کالا از منطقه ویژه آستارا ۳۶ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۱۵ کیلوگرم بود که ارزش آن ۹ میلیون ۱۳۳ هزار و ۱۸۴ دلار برآورد می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان تاکید کرد: این صادرات از مبداء گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقزستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس انجام شد و عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات نباتی، میوه ها، سبزیجات، صیفی جات، چای، محصولات معدنی و مصنوعات حاصل از آن، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، پلاستیکی، و محصولات غذایی بود.

وی تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲ میلیارد ۵۵۱ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۵۰۹ کیلیوگرم کالا به ارزش ۲ میلیارد و چهار میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۸۳ دلار شامل غلات (گندم، جو، ذرت؛ کنجاله و سایر غلات) گوشت و روغن از کشورهای روسیه، قزاقزستان، چین، آذربایجان، بلاروس وارد استان شده است.

در کشور اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، سازمان بنادر و دریانوردی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد صادر کننده گواهی مبداء هستند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان