سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
Tuesday, 30 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

 

گیلان امروز- رئیس اداره پارک ملی بوجاق گفت: بر اساس طرح جامع و تفصیلی پارک ملی خشکی-دریایی بوجاق، ورود گردشگران با رعایت الزامات محیط زیستی به پارک ملی امکان‌پذیر است.

احسان باقری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح جامع ، اظهار کرد: مشاوران و متخصصان اداره کل محیط زیست گیلان بر روی گونه‌های گیاهی، جانوری و غیره کار و مطالعه انجام دادند و وقت گذاشتند تا بازدید گردشگران و مسافران از منطقه پارک ملی بوجاق براساس الزامات محیط‌زیستی باشد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم، گردشگران و مسافران در امر حفاظت از منطقه، افزود: در طرح جامع بر اساس زون‌بندی‌های مختلف که شامل گردشگری، حفاظت، منطقه امن و منطقه سپر است الزاماتی دیده شده که در راستای حفظ محیط زیست منطقه باید لحاظ و اجرا شود.

رئیس اداره پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق با اشاره به علاقه خاص مردم کیاشهر به این پارک ملی، گفت: بر اساس طرح جامع چهار نقطه به عنوان زون تفرجگاهی به صورت متمرکز و گسترده در نظر گرفته شده است به طوری که محل استقرار مسافران و وسایل نقلیه آنها دیده شده تا بر اساس الزامات سازمان حفاظت محیط زیست، ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه زون‌بندی تقریبا از سال ۱۴۰۱ مصوب شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات معاون امور طبیعی اداره کل محیط زیست گیلان در بحث حفاظت از زون امن و زون حفاظت پارک ملی باید تمهیدات خاص خود اتخاذ شود به همین دلیل برنامه‌ریزی‌ها در این راستا پیش می‌رود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان