سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
Tuesday, 30 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

بخش اجتماعی- یکی از اعضای باند سارقان منزل که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمان  دستگیر شده در پاسخ به این سوال که مردم چه کاری انجام دهند تا منزلشان مورد دستبرد قرار نگیرد؟ توصیه هایی کرد که بسیار خواندنی است .

 

چطور شد وارد باند سرقت منزل شدی و نحوه آشنایی با دوستانت چگونه بود؟

چند ماه پیش به خاطر اعتیادی که داشتم مجبور شدم برای تامین مواد مصرفی خودم دست به سرقت بزنم.

 

به چی اعتیاد داری؟

بیشتر به شیشه، گاهی هم هروئین می کشم.

 

جاهایی که باید از آن‌ها سرقت می کردید را چطور انتخاب می کردید؟

ما در روز توی محله های بالاشهر پرسه می زدیم و هر کس که خودروی مدل بالا داشت او را تعقیب کرده و بعد به منزلش می رسیدیم و بعد که متوجه می شدیم طرف وضع مالی خوبی دارد در ساعاتی که از منزلشان خارج می شدند آن ها را زیر نظر می گرفتیم و بعد وارد عمل می شدیم .

 

گفتی در کارتان موفق بودید، فکر می کنید علت موفقیت شما چه بود؟

خب ،  استفاده  نکردن شهروندان از حفاظ و قفل مناسب برای منازل، و کار نگرفتن  دزد گیر و سیستم های امنیتی، استفاده نکردن  از آیفون‌های تصویری و نگهداری طلا و جواهرات در محل های معمولی منازل، همه این بی احتیاطی ها وقتی با هم جمع می شدند کار ما هم راحت تر می شد .

 

حالا که دستگیر شدی صادقانه بگو به نظر تو مردم چه کار باید بکنند تا منزلشان مورد دستبرد قرار نگیرد؟

قبل از خروج از منزل به همسایگان مورد اطمینان خود اطلاع بدهند،از حفاظ ها و نرده های مناسب و محکم استفاده کنند،قفل در منزل را از بین قفل های استاندارد و با ایمنی بالا انتخاب کنند و لولا و شب بند های درها را محکم و غیر قابل نفوذ کنند .البته درکنار همه این ها نکته ای که باید بگویم این است که استفاده از دزدگیر و آیفون های تصویری یکی از تجهیزاتی بود که ما را برای سرقت مردد می کرد و همیشه با بلند شدن صدای  آژیراز صحنه فرار می کردیم.محل های معمول نگهداری  طلا و جواهرات را در خانواده های سهل انگار به خوبی تشخیص می دادیم و بدون زحمت این طلا و جواهرات را که به خیال خود جایی مخفی کرده بودند که عقل جن به آن نمی رسد به راحتی می یافتیم. به نظر من جای طلا و وجوه نقد داخل منزل نیست.

 

فکر می کردی به این سرعت دستگیر شوی؟

بله، مجرم بالاخره هرچه قدر حرفه ای باشد بازهم توی کارش اشتباه می کند اما پلیس دقت و هوشیاری‌اش از مجرم بیشتر است و به خاطر همین است که همه مجرمان بعد از چند بار خلاف کردن گرفتار می‌شوند.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان