دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
Monday, 29 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

 

 

 

 

گیلان امروز- بارش‌های مناسب بهاری طی روزهای اخیر و در آستانه فصل کشت حدود هفت میلیون متر مکعب آب به ذخایر سدهای استان اضافه کرد و مجموع آب ذخیره شده در مخزن سدهای مازندران را به ۲۲۸ میلیون متر مکعب رساند که ۵۳ درصد بیشتر از ذخیره آب در این سازه‌ها نسبت به زمان مشابه سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، بارش‌های بهاری در مازندران از ابتدای امسال تا کنون به افزایش ذخیره آب در سدهای استان کمک کرده تا کشاورزان با خاطری آسوده‌تر نسبت به سه سال گذشته گا به زمین‌های کشاورزی‌شان بگذارند. بر اساس آمارهای ثبت شده از یکم فروردین تا کنون ۳۱.۱ میلیمتر بارندگی در مازندران ثبت شده که ۱۹.۷ میلیمتر از این مقدار مربوط به بارش‌های چند روز اخیر است. این بارندگی به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران حدود هفت میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سدهای استان کرد.

حیدر داوودیان روز یکشنبه با بیان این‌که ذخیره آب در سدهای مازندران در حال حاضر نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: ۲۶ فروردین پارسال مجموع آب ذخیره شده در سدهای مازندران ۱۴۸ میلیون متر مکعب بود. اما اکنون با توجه به بارندگی‌های مناسبی که در پاییز و زمستان پارسال داشتیم شاهد رشد ۵۳ درصدی این شاخص آبی در استان هستیم.

وی افزود: موجودی سد شهید رجایی ساری اکنون به ۷۱ میلیون متر مکعب معادل ۴۴ درصد از حجم کل مخزن رسیده و سد آیت‌اله صالحی مازندرانی هم با ۱۳۸ میلیون متر مکعب ذخیره آب در آستانه سرریز قرار دارد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان