شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
Saturday, 27 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۳ ]

 

 

گیلان امروز، سعید سیمیاری- رییس پلیس امنیت اقتصادی گیلان گفت: بیش از ۱۰۰۰میلیارد ریال کالای قاچاق در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۳ روزه در این استان کشف شد.

سرهنگ محمد خوش‌خلقت پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان و اظهار کرد: فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به مدت ۳ روز توسط پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان گیلان اجرا شد، افزود: در این راستا، ۶ دستگاه ماشین آلات صنعتی و راه‌سازی، یک دستگاه موتورسیکلت ۴۰۰ سی‌سی، هزار و ۲۴۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۰ تن آرد، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شن، هزار و ۳۵۸ عدد ساعت، ۶۷ تن و ۳۰۰ کیلوگرم چوب، ۴ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار، ۹۵۰ بسته توتون، ۸۰۰ کیلوگرم شکر، ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی، ۷۵ کیلوگرم غذای حیوانات، ۱۲۲ قلم ابزارآلات، ۷۳ ثوب لباس، ۱۷۰ کیلوگرم روغن، ۸۴ حلقه لاستیک، ۸ قبضه اسلحه شکاری، ۴۲ قلم لوازم یدکی خودرو، ۲۰ رأس دام و ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را هزار و ۲۳۹ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال برآورد کردند، از توقیف ۴۸ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد و بیان‌داشت: در این رابطه ۸۹ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: برای مانع‌زدایی از مسیر تولید و پشتیبانی از آن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی با قدرت و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان