پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: تعهد دولت برای آب‌گیری سد شفارود تا تیرماه امسال بود که به دلیل عدم تأمین مصالح به پایان سال موکول شد.

به گزارش تسنیم ، حسن محمدیاری اظهار داشت: انقلاب در حالی شکل گرفت که جهان به دو قطب شرق و غرب منفصل شده بود اما انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب توانست این سنت را بشکند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران درجه رفیعی در جهان دارد ناشی از رهبری‌های امام خمینی(ره) است که توانست تأثیر خود را در داخل کشور و در جهان داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: استخدام‌هایی که در کشور وجود دارد برای کارکنان حاشیه امن ایجاد نمی‌کند در این راستا طرحی تحت عنوان «تحول نظام استخدامی» در کمیسیون اجتماعی مطرح شد.

وی گفت: پس از اجرای این طرح دیگر استخدام‌های حجمی، شرکتی و قراردادی وجود ندارد و استخدام‌ها به دو صورت رسمی و پیمانی است افرادی که مشاغل حکومتی دارند به شکل رسمی و آن‌ها که مشاغل غیرحاکمیتی دارند به شکل پیمانی استخدام می‌شوند.

محمدیاری خاطرنشان کرد: دولت مکلف شده که بر اساس آزمون، استخدام را انجام دهد؛ این طرح پس از تصویب کلیات برای بررسی جزئیات به کمیته تخصصی استخدامی کمیسیون اجتماعی ارجاع شده و پس از کارهای کارشناسی به مجلس می‌آید.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بودجه سال 1400 به بعد اشتغال پرداخت شده عنوان داشت: اعداد و ارقام حکایت از این دارد که مجلس، دولت و نظام اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد.

 محمدیاری ابراز داشت: در این راستا بانک‌ها موظفند منابع موجود خود را به کار گیرند و به‌ویژه در اعطای تسهیلات خرد و کلان با بهره پایین به کمیته امداد و بهزیستی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم از اقشار آسیب‌پذیر جامعه را در قالب خوداشتغالی توانمند کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال با کم‌آبی مواجه هستیم و آب رودخانه‌ها یک سوم شده است افزود: اکنون مجبور هستیم تا از چاه‌های حفر شده استفاده کنیم و لازمه این کار تجهیز چاه‌ها است که این امر از دو جهت ماشین آلات و برق‌ رسانی انجام می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: مجمع نمایندگان گیلان جلسه را با آقای نوبخت داشتند و در این مورد مبلغی در اختیار استان گیلان قرار گرفت و بخش عمده‌ای از چاه‌هایی که نیاز به بازسازی و تعمیر داشت تعمیر شد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس خاطرنشان کرد: بنده در مجلس در زمان حضور وزیر نیرو نطقی را در مورد سد شفارود داشتم؛ دولت تعهد داده که در تیرماه این سد به صورت آزمایشی آبگیری شود و این زیبنده نیست که به تعهد خود عمل نکند.

 وی با بیان اینکه آبگیری سد شفارود در تیرماه را به پایان امسال موکول کردند خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که این هدف محقق شود تا مردم نسبت به مسئولین بیشتر از این بی‌اعتماد  نشود.

محمدیاری با بیان اینکه در استان گیلان دو کارخانه سیمان وجود دارد و ما باز با کمبود سیمان مواجه هستیم افزود: عدم مدیریت درست و موازی کاری سبز می‌شود زمانی که پروژه اجرا می‌شود قطعاً با پیش‌بینی تأمین مصالح انجام شده و اینکه در کارخانه‌های سیمان باشد ولی به شفارود تخصیص داده نشود قابل قبول نیست.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوانین موجود در حوزه فروش زمین‌های روستایی و مقابله با ویلاسازی کافی است و نیازی به تدوین قوانین جدید نداریم اما اینکه برخی زمین‌های کشاورزی را با مبالغ پایین خریداری کرده و به منازل مسکونی تبدیل می‌کنند وجود دارد.

وی ابراز داشت: اکنون بیشترین مراجعات مردمی مربوط به افرادی است که زمین مسکونی در روستا دارند و با وجود اینکه زمین‌های اطراف آن نیز مسکونی است ولی باز هم نمی‌توانند یک مسکن دیگر برای فرزندان خود در آن محل احداث کنند و این امر نیازمند بازنگری در طرح هادی است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم این است که زمین‌های خود را به ثمن بخش نفروشند و از ظرفیت اراضی برای تولید پایدار و گردشگری استفاده کنند تا شاهد تاراج اموال مردم در مناطق نباشیم.

 محمدیاری عنوان داشت: در حوزه بهداشت و درمان در سطح شهرستان تالش به گام‌های بزرگی برداشته شده است؛ بخش قلب بیمارستان تالش را کلنگ‌‌زنی کردیم، دستگاه اکسیژن‌ساز و سی تی اسکن تهیه شده و برای دستگاه MRI نیز از وزیر بهداشت قول گرفتیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان رضوانشهر چالش‌هایی در حوزه بهداشت و درمان داریم افزود:  مهمترین این چالش‌ها ساختمان بهداشت و درمان رضوانشهر است که استیجاری است و ماهیانه 20 الی 30 میلیون تومان برای اجاره آن پرداخت می‌شود؛ در‌ حالی‌که زمین وجود دارد اما برای احداث ساختمان آن تأمین اعتبار نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه از رئیس مرکز بهداشت کمال تقدیر و تشکر را داریم که همراهی لازم را در این حوزه با ما داشتند افزود: خواسته ما از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان این است که در بحث پرسنل اداری و نیروی انسانی همراهی بیشتری با ما داشته باشند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سطح هر سه شهرستان تالش، ماسال و رضوانشهر با کمبود نیروی انسانی، خدماتی، حراستی و تخصصی روبرو هستیم و با جذب این نیروهای انسانی قطعاً بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان غرب گیلان برطرف می‌شود.

محمدیاری خاطرنشان کرد: 10 درصد از کنارگذر تالش را عملیاتی کردیم و در این 12 کیلومتر دو کیلومتر مربوط به منابع طبیعی بود و نیاز به مجوز قطع اشجار داشت؛ دولت اهتمام دارد که در هر استان یکی از پروژه‌های ملی را در پایان این دوره به اتمام برساند که پروژه هدف‌گذاری شده در گیلان تونل رودبار است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون با کمبود اعتبار در بحث کنارگذر تالش مواجه هستیم و برای خرید اراضی مردم نیاز به تخصیص بودجه‌های بیشتری داریم گفت:  احداث تصفیه‌خانه ماسال 50 درصد انجام شده و 50 درصد دیگر نیز نیاز به اعتبار دارد.

وی با اشاره به اینکه غرب استان گیلان نسبت به مناطق دیگر کم‌برخوردارتر است و خواهش ما این است که در بحث بهداشت و آب شرب مسئولان اهتمام بیشتری داشته باشند افزود: غرب گیلان ظرفیت‌ها و بسترهای لازم را داشته اما امکانات برای در اختیار قرار دادن آب به مردم را ندارد.

محمدیاری عنوان داشت: در بحث زیرساخت در سه شهرستان تالش، ماسال و رضوانشهر راه‌های روستایی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد؛ مسیر اسالم به خلخال، ماسال به گیلوان و راه مریان از جاده‌هایی است که نیازمند ترمیم و بازسازی است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون مردم تالش و جوانان نیاز به سرزندگی دارند گفت: میزبانی چوکای تالش در استادیوم پوریای ولی از نان شب هم واجب‌تر است؛ ما ابعاد زمین را گسترش داده و استانداردسازی کردیم تا از امتیاز میزبانی استفاده‌ کنیم لذا قطعاً اگر ورزش رونق پیدا کند بسیاری از مشکلات و مفاسد بر طرف می‌شود‌.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال ابراز داشت: درگذشته برای ترمیم راه‌های عشایری بودجه اختصاص داده می‌شد اما جذب نمی‌شد که این امر بسیار تأسف‌بار است از این‌رو امسال هماهنگی‌هایی انجام شده تا اگر پولی اختصاص یافت حتماً جذب شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده به مردم شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر قول می‌دهم که از تمام ظرفیت‌های ملی، استانی و شهرستانی برای رفع محرومیت غرب گیلان استفاده شود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان