جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از افزایش بودجه هزینه‌ای گیلان در سال ۱۴۰۰ به ۸۲۸ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بودجه عمرانی گیلان در سال ۱۴۰۰ با ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل دارد.

کیوان محمدی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع روند اختصاص بودجه و مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان  اظهار داشت: بودجه عمرانی گیلان در سال 1400 با 2 هزار و 868 میلیارد تومان افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بودجه سال 99 استان و اینکه چند درصد آن تاکنون اختصاص یافته است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ سال 99 به جهت اعمال شدیدترین تحریم‌های ظالمانه توسط دشمن سال سختی برای همه ما و مردم بود و تلاشگران کشورمان با تمام وجود خود از کیان اقتصادمان دفاع کردند.

محمدی با بیان اینکه در ابتدای سال بودجه هزینه‌ای استان گیلان با 553 میلیارد تومان اعتبار با هدف اختصاص به 24 دستگاه تحت تکلف سازمان مختلف مصوب شد تصریح کرد: در پایان سال 99 ما علاوه بر اینکه توانستیم حقوق و مزایای کارکنان را بپردازیم بلکه در حوزه رفاهی و حق مأموریت‌ها هم موفق شدیم پرداخت‌هایی را داشته باشیم.

وی از پرداختی 692 میلیارد تومان اعتبار در پایان سال 99 با وجود تعهد 553 میلیارد تومانی خبر داد و با اشاره به اینکه بودجه هزینه‌ای گیلان در سال 1400 با یک رشد خوب به 828 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد افزود: این نوید را به دستگاه‌های اجرایی استان گیلان می‌دهیم که امسال وضعیت به مراتب بهتری را خواهیم داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه قرار بود هزار و  420 میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان اختصاص یابد از کاهش آن به 890 میلیارد تومان در پایان سال 99 سخن گفت و ابراز داشت: یکی از نقایصی که در بودجه کشورمان و عموما تمام کشورهای در حال توسعه شاهدیم این است که بودجه عمرانی معمولا کمتر از بودجه هزینه‌ای است.

محمدی بودجه عمرانی گیلان در سال 1400 را 2 هزار و 868 میلیارد تومان که افزایشی قابل توجه نسبت به سال قبل دارد اعلام کرد و یادآور شد: دستگاه‌‌های اجرایی گیلان تا تیرماه امسال فرصت دارند نسبت به جذب اعتبارات سال 99 اقدام کنند و در سال‌های قبل تنها 2 درصد از بودجه ما به علت اسناد خزانه غیرقابل جایگزین برگشت خورد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های آینده چندین سال ورزشی در گیلان افتتاح می‌شوند بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان حشمت را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در کنار تمام طرح‌ها و پروژه‌هایی که اخیرا افتتاح شد به فرهنگیان استان گیلان نوید می‌دهیم که استخر ورزشی آنان در تابستان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اختصاص بودجه به پروژه‌های نیمه‌تمام استان را اولویت‌هایی که مورد توجه این سازمان قرار دارد اعلام کرد و گفت: نیروهای قراردادی و غیررسمی گیلان با توجه به رشد خوبی که در بخش بودجه هزینه‌ای استان گیلان اتفاق افتاد دریافتی قابل توجهی را امسال به نسبت سال گذشته خواهند داشت.

محمدی با بیان اینکه برنامه آمایش سرزمینی کشورمان ویژه 31 استان از جمله گیلان در اسفندماه سال گذشته مصوب شد اضافه کرد: این برنامه می‌تواند چراغ راه دولت‌های آینده و تمام دستگاه‌های اجرایی باشد از طرفی طرح آمایشی گیلان توسط دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی، دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد رشت مدیریت شد.

وی با تاکید بر اینکه طرح آمایش سرزمینی گیلان سبزآبی است محیط زیست بسیار ظریف و شکننده استان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: به اعتقاد ما طبیعت مادر حیات است و باید گرامی داشته شود بنابراین اگر محیط زیست را پاس نگه نداریم بدون شک در مابقی کارها با شکست مواجه می‌شویم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان رویکرد اقتصادی دریا محور را از دیگر ویژگی‌های طرح آمایش سرزمینی استان خواند و تصریح کرد: ما محور کار خود را در گیلان بر مبنای سبزآبی گذاشته‌ایم اما کشاورزی را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته‌ایم زیرا مردم استان از دیرباز تاکنون به همین بخش گرایش داشتند.

محمدی صنعت و گردشگری را دیگر اولویت‌های توسعه‌ای گیلان بر مبنای طرح آمایش سرزمینی اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه کرونا آسیب‌های جدی را به صنعت گردشگری وارد کرد به طوری‌که سالانه 54 میلیون نفر مسافر و گردشگر به استان وارد می‌‌شد که این در سال گذشته به 20 میلیون نفر کاهش پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه شمار گردشگران خارجی گیلان از 55 هزار نفر در سال به هزار و 300 نفر کاهش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: استان گیلان استانی گردشگری محسوب می‌شود و جایی است که تمام ایرانیان می‌توانند به آن سفر کنند و بدون شک پس از بهتر شدن اوضاع کرونا شاهد رونق بیشتر صنعت گردشگری خواهیم بود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان