جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه برآوردهای اولیه از میزان خسارت وارد شده به منطقه مذکور انجام شده است، تصریح کرد: از محل اعتبارات ماده 16 قانون مدیریت بحران به دنبال اجرای پروژه های پیشگیرانه هستیم.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت روستای خرشک از توابع شهرستان رودبار، اظهار کرد: رانش شدید زمین در روستای خرشک که از یک هفته پیش آغاز شده و هم اکنون با سستی زمین مواجه هستیم، موجب آسیب دیدن تعدادی از منازل مسکونی این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه برآوردهای اولیه از میزان خسارت وارد شده به منطقه مذکور انجام شده است، تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده جهت بازسازی توسط استاندار گیلان به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران استان به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده تا مورد تصویب قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم جهت بازسازی منطقه خرشک از محل ماده 17 قانون مدیریت بحران، گفت: دولت مکلف است به منظور پاسخ به حوادث و بحران ها اعتبارات لازم را تخصیص دهد.

مرادی، از شناسایی مناطق پرخطر رانشی استان توسط سازمان مدیریت بحران و بنیاد مسکن خبر داد و افزود: از محل اعتبارات ماده 16 قانون مدیریت بحران به دنبال اجرای پروژه های پیشگیرانه هستیم.

وی اسکان موقت و دائم خانوارهای آسیب دیده از رانش خرشک را بر عهده بنیاد مسکن استان دانست و تاکید کرد: بنیاد مسکن متولی جابجایی، بازسازی و بازتوانی خانوارهای آسیب دیده از حوادث در روستاهاست.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به زلزله خیز بودن شهرستان رودبار و سابقه وقوع رانش، متذکر شد: طی چند ماه اخیر با چندین مورد زلزله سه تا سه و نیم ریشتری در گسل رودبار مواجه بودیم که همین مسئله سبب سست شدن زمین شده است.

مرادی، همچنین از تداوم بررسی های کارشناسی درباره عوامل ایجاد رانش زمین در منطقه خرشک خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنیاد مسکن اقدامات لازم جهت اسکان موقت اهالی روستای خرشک را انجام داده و در حال رایزنی جهت تامین مسکن دائم برای خانوارهای آسیب دیده است.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان