جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- رئیس سازمان چای کشور، از خرید ۵۳ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: ارزش اقتصادی تولید چای در سال جاری ۳۴۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۱۳۴ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد را به حساب چایکاران واریز کردیم.

حبیب جهانساز در حاشیه بازدید از کارخانجات چای شهرستان لنگرود در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۵۳ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای از کشاورزان چایکار خریداری کردیم.

وی از تولید ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن چای خشک در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: ارزش اقتصادی تولید چای در سال جاری ۳۴۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۱۳۴ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد را به حساب چایکاران واریز کردیم.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه خوشبختانه نسبت به چهار سال گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی کیفیت چای تولیدی در استان هستیم، عنوان کرد: کارخانجات چای استان نیز به سمت کیفی سازی و برندسازی تولیدات خود رفته اند.

جهانساز، با اشاره به تلاش چایکاران در جهت بهزراعی و بهبود تولید برگ سبز چای، اضافه کرد: در حال حاضر کارخانجات چای استان هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر بهداشتی ارتقا پیدا کرده اند و با بسته بندی های مناسب بازار خوبی هم در داخل و هم در خارج به دست آورده اند.

وی از اهمیت برندسازی چای ایرانی و لزوم بهداشتی کردن فرایند تولید و بسته بندی جهت تثبیت و افزایش بازار مصرف سخن گفت و یادآور شد: تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران و کارخانجات پرداخت می شود.

رحیم حیدری، فرماندار شهرستان لنگرود نیز، با اشاره به ارتباط خوب فرمانداری با کشاورزان چایکار و مدیران کارخانجات چای و اطلاع از مشکلات آنان، خاطرنشان کرد: باید برای تولید و خرید برگ سبز چای برنامه ریزی داشته باشیم.

وی از افزایش کیفیت تولید چای خشک در گیلان خبر داد و متذکر شد: اگر در زمینه بسته بندی و تبلیغات چای داخلی نیز موفق باشیم، فرصت خوبی برای صادرات ایجاد خواهیم کرد.

فرماندار لنگرود، احیای باغات چای را موجب رونق اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی خانوارها دانست و عنوان کرد: یکی از مولفه های صادرات، کیفیت و خوشنامی محصول است، زیرا امروزه مردم دنیا برای خوراک سالم و با کیفیت هزینه می کنند و باید کیفیت محصولات صادراتی کشور را حفظ کنیم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان