جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش اقتصاد- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام از کمک به روستاییانی که به شهر‌ها مهاجرت کرده‌اند، برای ایجاد کسب و کار مطمئن در روستا خبر داد.

امیر حسین مدنی در مراسم شکرانه ایجاد ۲۲۰ هزار شغل برکت و افتتاح عملیات ایجاد ۲۷۰ هزار شغل برکت در سال ۱۴۰۰، با اشاره به نوآوری جدید این بنیاد افزود: از طریق نرم‌افزار برکت، امکان ایجاد شغل برای افرادی که به روستای مبدأشان باز می‌گردند و همچنین امکان حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم عموم مردم برای ایجاد شغل در مناطق محروم کشور را فراهم کردیم.

مدنی گفت: افرادی که بدلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستا‌های خود به شهر‌ها رفته‌اند می‌توانند با مراجعه به نرم افزار برکت و پرکردن فرم‌های مورد نظر، شرایط خود را به ما اعلام کنند.

وی افزود: ما به روستائیان کمک می‌کنیم تا در روستای مبدأ خود صاحب کسب و کار مطمئن شوند و از این طریق بتوانند از حاشیه شهر‌ها به روستا‌های خود بازگردند.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین از ایجاد ۳۳۸ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۷۷۰۳ روستا را تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد برکت قرار دادیم.

مدنی به بخش دیگری از خدمات این طرح اشاره کرد و گفت: عموم مردمی که سرمایه و دارایی بلااستفاده‌ای دارند و مایلند از آن برای اشتغالزایی و تولید در کشور استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه و نصب نرم‌افزار برکت، مبلغ مورد نظرشان را به صورت بلاعوض و یا قرض الحسنه دراختیار بنیاد برکت قرار دهند که در این خصوص ستاد اجرایی فرمان امام ضمانت بازگشت پول آن‌ها را هم خواهد کرد.

وی افزود: مردم حتی می‌توانند در این طرح، روستای مورد علاقه خود برای ایجاد شغل و رشته و زمینه‌ای که می‌خواهند در آن مشارکت کنند، از جمله کشاورزی، دامداری، صنایع دستی یا هر زمینه دیگر انتخاب و به صورت آنلاین و شفاف میزان پیشرفت طرح و مراحل محقق شدن آن را رصد و دنبال کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان