جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- رئیس اتاق اصناف گیلان از ارائه ۵۵ طرح از سوی اتاق اصناف به دولت در راستای حمایت از صنوف خبر داد و گفت: مهلت تمدید پرداخت چک های صنوف کافی نیست.

جلال الدین محمد شکریه در گفت وگو با تسنیم ، درباره پیگیری اتاق اصناف در جهت بازنگری در محدودیت های کرونایی برای اصناف اظهار داشت: اتاق اصناف کشور 55 برنامه در راستای حمایت از صنوف آسیب دیده به دولت ارائه کرده است.

 نایب رئیس اتاق اصناف کشور تصریح کرد: دولت در راستای کمک به اصناف چند مورد از این برنامه ها را اجرایی کرده که ضمن تشکر از اقدامات انجام شده اما این اقدامات به هیچ وجه کافی نبوده و خسارات اصناف را جبران نمی کند.

رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه تعطیلی واحدهای صنفی آثار مخرب خود را نه تنها در همان مقطع زمانی بلکه بیشتر در ماه های آینده می گذارد خاطرنشان کرد: مهلت پرداخت چک های صنوف تا 20 اردیبهشت ماه تمدید شد که این زمان نیز برای تنفس چک کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه این اثرات مخرب در سال گذشته کاملاً نمایان بود و این امر نیازمند توجه جدی دولت است افزود: در مرحله نخست طرح های حمایتی، طرح های ارائه شده جنبه تعویقی داشته که از جمله آن ها می شود به امهال در پرداخت مالیات ها اشاره داشت.

شکریه با اشاره به اینکه زمانی که یک واحد صنفی به دلیل شرایط کرونایی تا یک ماه تعطیل می شود خسران آن ممکن است تا یک سال نیز ادامه داشته باشد گفت: در روزهای آتی اصناف باید اظهارنامه مالیاتی خوداظهاری خود را ارائه کنند که باید ببینیم سازمان مالیات درباره مالیات عملکرد سال گذشته چه تصمیمی را اتخاذ می کند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور ابراز داشت: در پی شیوع کرونا و شرایط تحریمی، اقتصاد کشور، اقتصاد بنگاه های خرد و قدرت خرید مردم کاهش خود را بیشتر نشان داده لذا دامنه این کمک ها باید به نحوی باشد که اصناف را روی پا نگه دارد.

 وی با بیان اینکه اگر در این شرایط اقتصادی همین اشتغال موجود در اصناف نیز حفظ شود کار بسیار بزرگی انجام شده افزود: تنها بخشی که در حوزه اشتغال دارای یک ریتم پایدار است بخش اصناف بوده و تعطیلی این واحدها به اشتغال موجود در اصناف ضربه وارد می کند.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان خاطرنشان کرد: اتاق اصناف تمام پیشنهادهای موجود را به دولت ارائه کرده تا دولت در جهت حفظ اشتغال موجود در اصناف و ارتقای توان اقتصادی و تاب آوری اصناف در شرایط سختی که متحمل شدند اهتمام ورزد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان