پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش ورزش- خبرنگارها خیلی زود سمت و سوی خبرها را بو می‌کشند؛ بنابراین آن‌هایی که در حوزه‌ فوتبال مشغول به کارند، به سرعت خود را به مرکز ملی فوتبال رساندند.

این آغاز حرکت جدی تیم ملی برای انجام 4 مسابقه بسیار حساس و سرنوشت ساز در بحرین است. تیمی که همچنان منتقدین زیادی دارد اما دل‌های بسیاری را نیز در گروی خود می‌بیند.

تیمی که می‌دانیم از نظر توانایی انسانی شاید بهترین در آسیاست اما فعلا کارش به اما و اگر و دلهره گره خورده ولی آنقدر توانمند هست که با 12 امتیاز از این 4 مسابقه به ایران برگردد و خرداد را برای عاشقان فوتبال، هیجان انگیز و زیبا کند. طوری که همه مشکلات اقتصادی و مسائلی که زندگی را به کاممان تلخ کرده، از یاد ببریم.

اما برگردیم به اصل قصه؛ واکسیناسیون تعدادی از بازیکنان تیم ملی ایران که در فهرست اولیه دراگان اسکوچیچ جای گرفته اند. مربی اهل کرواسی که  کوچکترین اقداماتش زیر نظر طرفداران فوتبال است و بعد از تجربه سه فهرست و جنجال‌های مربوط به برخی بازیکنان، این بار باید کاملا بدون اشتباه و بدون ریسک بهترین‌ها و قابل اتکاترین‌ها را به اردوی تیم ملی بیاورد.

او که به همراه کادرش تقریبا تمام بازی‌های مهم فوتبال ایران را از نزدیک تماشا کرده، احتمالا به جمع بندی کاملی درباره فهرست خود رسیده اما این لیست بعد از انجام مسابقات لیگ و شروع تعطیلی برای اردوی بحرین، اعلام می‌شود. اما آنچه که دپارتمان تیم ملی در نظر گرفته، دعوت از یک فهرست بزرگتر برای واکسیناسیون است تا اگر بنا بر احتیاط بازیکنی از خارج دایره 23 نفره، مورد نیاز واقع شد، مشکلی برای دعوت و حضور او در اردوی تیم ملی نباشد.

بنا بر شنیده ها، فهرست اولیه، لیستی نزدیک به 40 نفره خواهد بود که از بین آن‌ها نفرات نهایی برای حضور در اردوی تیم ملی برای بازی با بحرین انتخاب می‌شود. بر اساس مشاهدات خبرنگار "ورزش سه" از مرکز ملی فوتبال، این بازیکنان برای واکسیناسیون در محل حاضر شدند که احتمالا به این جمع اکبر ایمانی هم اضافه خواهد شد و احتمال دارد بازیکنان داخلی دیگری هم برای واکسیناسیون به مرکز ملی فوتبال بروند: «پیام نیازمند، امید نورافکن، احسان حاج‌صفی، محمد محبی، وحید امیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رشید مظاهری، عارف غلامی، مهدی قایدی، کاوه رضایی و علی قلی‌زاده»

البته نفرات اصلی تیم ملی، تقریبا سیمای روشنی دارند و فهرست 23 نفره نیز از بین افرادی انتخاب خواهد شد که سابقه آن‌ها در تیم ملی نسبتا مشخص و روشن است. اگرچه به هر حال اسکوچیچ در لیست‌های قبلی برخی سلایق خود را دخیل کرده و ممکن است این بار هم باعث شود بعضی اعتراض‌ها نسبت به لیست، در بین هواداران فوتبال شکل بگیرد.

نکته مهم تعدد بازیکنان و  تعدا زیاد نفرات شایسته فوتبال ایران برای حضور در تیم ملی است که تقریبا غیرممکن است بشود نام آن‌ها را در یک جمع 23 نفره قرار داد و تعدادی بازیکن خوب، شایسته و امتحان پس داده از جمع منتخبین بیرون خواهند ماند.

در نهایت انتظاری که از سرمربی تیم ملی ایران می‌رود، نحوه انتخابی است که حداقل هزینه را برای فوتبال ملی در پی داشته باشد تا تیم ملی با آرامش خاطر حداکثری، بعد از اردوی شش روزه مقابل هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق به میدان برود. این 4 مسابقه مهم ترین و بزرگترین بازی‌های فوتبال ایران بعد از جام ملت ها محسوب می‌شود و جای هیچ خطا و مماشاتی در مسیر فوتبال ایران وجود ندارد و همه دست اندر کاران باید با نهایت دقت، وسواس و حتی بدبینی، شرایط را رصد کنند تا پیروزی بزرگ و صعود از مرحله مقدماتی که فعلا گره شده و کابوس فوتبال دوستان شده، به خطر نیفتد.

در این میان ملی پوشان فوتبال؛ نه آنهایی که حضورشان در تیم ملی قطعی است، بلکه آنهایی که در مرز بودن یا نبودن هستند، روزهای دلهره آوری را پشت سر خواهند گذاشت تازمانی که لیست نهایی اسکوچیچ منتشر بشود. این که باشند و به اردوی کیش بروند یا نروند. این که در اردوی کیش حضور داشته باشند و به بحرین بروند یا این که در بازی به مسابقه بروند.

نکته مهم این‌که ایران می‌تواند در هر بازی فهرستی جدید را به ای اف سی اعلام کند و ممکن است به همین سبب تعداد بازیکنان بیشتری از یک لیست 23 نفره، به منامه بروند.

* در پست دروازه‌بانی به خاطر حضور مدعیان پرتعداد، هنوز سرنوشت مشخص نشده است. از لیگ ایران رشید مظاهری، حامد لک، پیام نیازمند و حتی محمدرضا اخباری گزینه هستند و امید عابدزاده دروازه‌بان ماریتیمو و علیرضا بیرانوند گلر آنتورپ فهرستی بلندبالا را تشکیل داده‌اند.

* در سمت راست خط دفاعی، همه منتظر این هستند تا اسکوچیچ تکلیف وریا غفوری و رامین رضاییان را روشن کند. آن‌ها در دوره اسکوچیچ غایبان فهرست بوده‌اند اما هنوز. بسیاری از نظر فنی، برایشان شانس قائل هستند.

 * دیگر ابهام بزرگ، در خط حمله است. جایی که حداقل ۱۰ بازیکن در زمره گزینه‌های دراگان اسکوچیچ خواهند بود: سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی، سجاد شهباززاده، اللهیار صیادمنش، سامان قدوس و... .

* در پست هافبک دفاعی نیز ترافیک شدیدی به وجود آمده و این موضوع با واکسیناسیون میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا به اوج خود خواهد رسید. علاوه بر این‌ها، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی، علی کریمی، امید نورافکن و سعید عزت اللهی هم گزینه‌های بعدی هستند.

* طبق اعلام فدراسیون فوتبال، احسان حاج صفی، امید نور افکن، پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی فر، مهدی قائدی، علی قلی زاده، کمال کامیابی نیا، کاوه رضایی، حسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، مهدی ترابی، وحید امیری، اکبر ایمانی، میلاد سرلک، ابوالفضل جلالی، عارف غلامی، محمد رشید مظاهری، سیامک نعمتی به همراه دراگان اسکوچیچ، ماریو تات، ملادن زانجر، وحید هاشمیان، محمودرضا رضایی، مهدی حسین پور، رضا نقی پور، محمد صابر،حمیدرضا هدایتی، امید جمالی، تورج کشاورز، مرتضی دهقانی، هادی نجات پور، مهدی خراطی و داود شاهمرادی واکسن را تزریق کردند.

* 33 دوز واکسن کرونا در این مرحله به بازیکنان، مربیان و عوامل تیم ملی تزریق شد. روند واکسیناسیون ظرف روزهای آینده و با حضور برخی دیگر از بازیکنان لژیونر ادامه خواهد داشت.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان