جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز- دو قهرمان اهل انزلی که در مسابقات روئینگ انتخابی المپیک در کشور ژاپن موفق به کسب دو عنوان نایب قهرمانی در روئینگ زنان و مردان شده بودند مورد استقبال جامعه ورزشی انزلی قرار گرفتند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در این آیین در سالن شهید انصاری انزلی اظهار داشت: ورزشکاران اعزامی گیلان توانستند چهار سهمیه برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را  قطعی کنند و با توجه به امتیاز و فاصله قایق نازنین ملایی با قایق بعدی و صورت جلسه فدراسیون که در این هفته اعلام خواهد شد امیدواریم پنجمین سهمیه را نیز در این مسابقات بدست آوریم. 

"مریم بخشی" تصریح کرد: مشکلات بسیاری در بخش قایقرانی و محل تمرین ورزشکاران داریم و درصدد هستیم با کمک نماینده شهرستان بندرانزلی که خود از جامعه قایقرانی است این مشکلات را برطرف کنیم تا زیرساخت‌های ورزش قایقرانی در بندر انزلی توسعه یابد .

وی تصریح کرد : از سال ۲۰۰۰ میلادی که یک ورزشکار در رشته قایقرانی و یک ورزشکار در رشته شنا در المپیک حضور داشتند در سال ۹۲ تا ۹۶ ما نماینده ای از استان گیلان در المپیک نداشتیم و روند کسب سهمیه المپیک کاهشی بود و در سال ۲۰۱۶ نماینده ای از استان گیلان در المپیک حضور نداشت  تا جایی که کسب سهمیه المپیک غیرقابل باور شده بود .

وی یادآور شد: امسال گیلان از  بهترین‌ها در عرصه ورزش بود و توانست چهار سهمیه المپیک را کسب کند. گیلان ۱۷ شهرستان دارد که دو سهمیه راه یافتگان به المپیک و دو سهمیه از پارا المپیک متعلق به شهرستان انزلی است .

وی با بیان این که گیلان پس از سالها به حقوق خود در عرصه ورزشی کشور رسید افزود: رشته قایقرانی از رشته های پرتلاشی است که نیاز به پشتکار زیادی دارد امیدواریم پس از المپیک بتوانیم جشنی در خور و شایسته پس از مدال‌آوری برای این ورزشکاران برگزار کنیم.

فرماندار انزلی نیز در این مراسم گفت: این جوانان علی رغم محدودیت های کرونایی نشان دادند که می توانند از تهدید های پیش رو فرصت بسازند.

"اسماعیل میرغضنفری" تاکید کرد: این جوانان برای رسیدن به جایگاه شایسته کوشش بسیاری از خود نشان دادند اما عمر قهرمانی کوتاه است و آنچه می ماند مهربانی است .اگر نام پهلوانانی چون تختی در تاریخ ماندگار است به واسطه تعامل و مهربانی آنان بوده است.

وی خاطرنشان کرد : مسئولیت شما به مراتب سخت تر است و باید همان طور که در ورزش قهرمان بودید در اخلاق و ارتباطات معنوی هم قهرمان باشید.

"سید بدرالدین بدری " شهردار بندر انزلی نیز با بیان اینکه انزلی به جهت همجواری با تالاب و دریا در قایقرانی حرفی برای گفتن دارد ،افزود: این شهرستان با توجه به پتانسیل های موجود می‌تواند قطب قایقرانی کشور باشد.در پایان این مراسم به این ورزشکاران لوح تقدیر و هدایایی تقدیم شد .

نازنین ملایی در روئینگ یک نفره زنان با زمان هفت دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت.

علی آقامیرزایی نیز در مسابقات گزینشی تایلند موفق شد سهمیه توکیو را کسب کند.

این مدال آوران توانستند بعد از ۲۰ سال سهمیه المپیک را برای انزلی به ارمغان آورند.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان