جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه سرا برگزار شد

گیلان امروز- استاندار گیلان با تاکید بر لزوم شتاب در تامین امکانات خدماتی و رفع مشکلات زیرساختی نواحی و شهرک های صنعتی گفت: با بهره برداری از ۲۴ واحد بزرگ صنعتی و کشاورزی استان، یک هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برای جوانان بومی ایجاد می شود.

ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه پس از بازدید از ناحیه صنعتی کیشستان و شهرک گلخانه ای این منطقه و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛ در گفت وگو با خبرنگاران، به نامگذاری سال جاری تحت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری جلسات کارگروه در مرکز استان؛ رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه نیمه تمام، بازدیدها و بررسی های میدانی جزو برنامه های ماست.

 وی با یادآوری اینکه طی سال گذشته در راستای سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال اقدامات خوبی توسط دستگاه ها و همت بلند بخش خصوصی و کارآفرینان صورت گرفت، افزود: براساس برنامه، واحدهای با پیشرفت بالای ۶۰ درصد که در نیمه نخست سال شناسایی شده بودند تا پایان سال گذشته به بهره برداری رسیدند.

 نماینده عالی دولت در گیلان به شناسایی واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد طی سال جاری نیز اشاره و اضافه کرد: در بخش صنعت ۱۱ و در بخش کشاورزی ۱۳ واحد بزرگ داریم که با بهره برداری از این طرح ها برای یک هزار و ۶۰۰ جوان بومی به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

دکتر زارع ناحیه صنعتی کیشستان صومعه سرا را از نواحی مستعد توسعه و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در استان دانست و گفت: در شهرک گلخانه ای و کشاورزی بازدید شده نیز مشکلاتی بود و مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با تأمین اعتبار در نیمه نخست سال جاری، شاهد رفع تنگناهای زیرساختی به ویژه در شبکه توزیع برق و آب باشیم.

 استاندار گیلان امروز از یک واحد تولید صنایع سلولزی که با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۴۱ هزار تن نئوپان خام در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه سرا راه اندازی شده، بازدید کرد.

دکتر زارع همچنین پس از برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه سرا، از سه واحد گلخانه واقع در شهرک گلخانه ای و کشاورزی این منطقه نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیند تولید و مشکلات آنها برای توسعه فعالیت ها قرار گرفت.

 

استاندار گیلان : همه دستگاه ها برای بهره مندی مردم شرق گیلان از پروژه ماندگار دولت جدیت داشته باشند

استاندار گیلان سد پلرود در شهرستان رودسر را پروژه ای با اهمیت در تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده تولید برق عنوان و با تاکید بر لزوم افزایش تجهیزات لجستیکی برای شتاب در تکمیل سد، گفت: همه دستگاه های ذی ربط باید برای بهره مندی مردم شرق گیلان از این پروژه ماندگار دولت، جدیت داشته باشند.

ارسلان زارع در حاشیه بازدید از روند ساخت و تکمیل سد مخزنی پلرود شهرستان رودسر در گفت وگو با خبرنگاران، این پروژه را از جمله مهمترین پروژه های عمرانی در دست اجرای استان دانست و اظهار داشت: این سد به سبب ثمربخش بودن برای مردم در تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و در آینده تولید برق؛ از اهمیت خاصی برخوردار است.

 وی به پیگیری های صورت گرفته در جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات روند احداث این سد و افزایش ماشین آلات، شاهد شتاب دو برابری پیشرفت فیزیکی سد پلرود  در هفته های پیش رو خواهیم بود.

 نماینده عالی دولت در گیلان براساس نظر مشاور طرح ابراز امیدواری کرد که تا پایان خردادماه امسال، زمینه آبگیری آزمایشی این سد فراهم شود.

 وی به حجم ۱۳۲ میلیون مترمکعبی مخزن سد پلرود و حجم تنظیمی بالغ بر ۲۰۴ میلیون مترمکعبی اشاره و آن را برای کشاورزان و سایر بهره برداران گیلان حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: براین مبنا، کیفیت و دقت اجرای سد نباید تحت الشعاع سرعت قرار گیرد، هر چند که بایستی تلاش مضاعفی صورت گیرد تا عقب ماندگی زمانی جبران گردد.

 استاندار گیلان ادامه داد: با نظارت های دستگاه های متولی و تلاش برای تسریع در بهره برداری ، امیدواریم از جمله پروژه های ماندگار دولت تدبیر و امید برای مردم عزیز باشد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان