شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- کارشناس بازار سرمایه گفت: زیان ۴۰ درصدی ۴۶ درصد مردم را بیشتر یک تیتر هیجانی می‌دانم که دولت را وادار به همراهی با بورس می‌کند.

رضا زرنوخی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که چگونه با توجه به برخی آمار‌ها ۴۶ درصد مردم در بازار سرمایه ۴۰ درصد زیان دیده‌اند؟ توضیح داد: جمعی از فعالان بازار سرمایه و کسانی که ایراداتی به مشکلات سال گذشته بورس داشتند یک چنین عددی را بیان کرده‎اند؛ از نظر من این اعداد قابل احراز و اثبات نیست، زیرا گزارش رسمی در این خصوص وجود ندارد و اینکه ۴۶ درصد مردم دارایی‌های خودشان را وارد بورس کرده باشند، اصلا گزارش صحیحی نیست.

زرنوخی در ادامه بیان کرد: ممکن است که ۴۶ درصد سهامداران به طور مثال هر کدام یک میلیون تومان سهام عدالت داشته باشند و آن سهام عدالت ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.

او در ادامه افزود: این موضوع را بیشتر یک تیتر هیجانی می‌دانم که دولت را وادار به همراهی با بورس می‌کند، اما اینکه در بازار سرمایه اتفاقات منفی رخ داده و سهامداران زیان دیده و زیان پرتفوی برخی از افراد بسیار سنگین بوده است و حتی برخی صد در صد دارایی خودشان را نیز از دست داده‌اند، موضوعی است که کاملا واقعیت دارد. اما اینکه این‌ها را اندازه گیری کنیم و بگویم زیان سهامداران ۴۶ درصد بوده، درست نیست.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان