جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از آزادسازی پنج هکتار اراضی ملی از دست متصرفان و توقیف یک تن خاک‌برگ جنگلی قاچاق و فاقد مجوز حمل خبر داد.

محمد جعفر گل محمدی گفت: سه نفر در روستاهای چلوند، شیری حیاطی و کانرود بخش لوندویل آستارا اراضی ملی را تصرف کرده بودند و امروز ماموران منابع طبیعی با حکم قضایی به آزادی اراضی و دستگیری و معرفی متهمان به دادگاه اقدام کردند.

وی افزود: یک تن خاک برگ جنگلی در ایستگاه بازرسی محور آستارا - اردبیل، از یک دستگاه خاور کشف و توقیف شد و به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، برداشت و حمل خاک اراضی جنگلی جرم است و با عوامل آن برخورد می شود.

وی ادامه داد: این خاک ها از به استان‌ های شمال غرب حمل می‌ شد و در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد و اوایل هفته جاری نیز یک تن خاک جنگلی از یک دستگاه اتوبوس در ایستگاه بازرسی آستارا-اردبیل کشف شده بود.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را گونه‌های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان