جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- در اثر ریزش کوه در روستای دفراز از توابع عمارلو در بخش رحمت‌آباد و بلوکات رودبار، مسیر راه روستایی ساعت‌ها بسته و با تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش فارس ، عصر روز یکشنبه خبری مبنی بر ریزش کوه در محور راه روستایی دفراز- گلمگش در محدوده پلنگ دره عمارلو رودبار در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد.

انسداد مبادی راه و همچنین اطلاع‌رسانی سریع یکی از خواسته‌های اهالی از یکدیگر در شبکه‌های مجازی بود که دلایل آن را بروز ترافیک سنگین در مسیر و همچنین مخاطره‌آمیز بودن راه به جهت خاموشی ذکر می‌کردند.

خبر ریزش کوه در دفراز سریعاً به اطلاع ستاد مدیریت بحران شهرستان رودبار و سپس به مدیریت بحران استانداری گیلان رسید و با هماهنگی‌های ایجادشده، دستگاه‌های مسئول و متولی سریعاً به منطقه جهت رفع انسداد راهی شدند.

به گفته فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، راهداران رودباری بلافاصله با یک دستگاه لودر به محل ریزش کوه اعزام و نسبت به بازگشایی راه اقدام کردند.

علیرغم حضور راهداران در محل حادثه و عملیات بازگشایی راه، مجدداً کوه به همراه چند اصله درخت ریزش کرد و باعث انسداد کامل محور شد.

در پی انسداد مجدد راه براثر ریزش کوه و افتادن درختان در مسیر، راهداران مجدداً عملیات بازگشایی را با ناوگان خودرویی از سر گرفتند و آن‌طور که اعلام‌شده، راه روستایی دفراز-گلمگش در ساعت 22 شب گذشته بازگشایی شد.

آن‌طور که علیرضا جهانگرد، بخشدار رحمت‌آباد و بلوکات اعلام کرده راهی که براثر رانش کوه در روستای دفراز (جاده پلنگ دره به سی دشت ) ریزش کرده بود، بازشده و تردد در آن جریان دارد. وی گفته یک دستگاه لودر از راهداری با حجم بزرگ‌تر جهت برداشت خاک اقدام خواهد کرد.

مسؤولان محلی رودبار اعلام کرده‌اند که براثر ریزش کوه در دفراز، به شخصی آسیب جانی وارد نشده است و همچنین شبکه‌های انرژی نیز پایدار هستند.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان